Koleksi MSNAS

Ingin saya nyatakan yg saya ni adalah seorang collector baru yang minat dalam koleksi First, Last & Replacement Prefix ni. Sebelum ni saya cuma kumpul ikut series, saya tak letak high expectation untuk condition duit, cukup lah sekadar duit masih ada rupa n sedap mata saya sendiri pandang. Modal pun kecik, byk lg komitmen lain yg ada. Untuk kepala ekor ni pun mana yg mampu sy cuba dptkan,...kalau mmg dh xmampu cari ikut series dh la...kalau itu pun tak mampu mmg sy kirim salam ja la..hehe.... ada setengah org depa punya koleksi & condition level mmg serammmm...hehehe...apa2 pun masing2 dgn cara masing2...hobi ni bukan satu perlumbaan, dan bukan tmpat nk tnjuk sapa bagus sapa tak bagus..terlalu luas utk diperkatakan.... yg penting kita enjoy dgn cara kita sendiri...hehehe. Kalau mana2 pihak yang nk perbetulkan mana2 data yg salah amatlah dialu-alukan....

Thursday 17 November 2011

KOLEKSI PERIBADI - RM2.00 SIRI - 8 (FIRST-LAST PREFIX)

RM2.00 Siri-8 (1996 - 1998)

Duit RM2 Siri-8 merupakan cetakan duit RM2 yg pertama di Malaysia. Duit ini mula dicetak pada tahun 1996 dan ditandatangan oleh Gabenor Ahmad Bin Mohd Don. Tandatangan Gabenor disebelah sisi kiri muka depan duit tersebut . Pengeluaran RM2 Siri-8 dihentikan pada tahun 1998. Aku dh terlibat dalam mengumpul duit first last (kepala - ekor) prefix ni akibat terpengaruh dengan beberapa rakan collectors yg mantop..hehe

Pandangan Hadapan RM2.00 Siri - 8
___________________________________________________________________


First Prefix (AA): AA 0787705
Last Prefix (DF): DF 0865810
___________________________________________________________________

[Duit] Beli [Duit].Blogspot.Com













2 comments:

  1. Aku ada duit lama² syiling Dan kertas berminat beli pm me evyta whatsapp no 01170323315

    ReplyDelete