Koleksi MSNAS

Ingin saya nyatakan yg saya ni adalah seorang collector baru yang minat dalam koleksi First, Last & Replacement Prefix ni. Sebelum ni saya cuma kumpul ikut series, saya tak letak high expectation untuk condition duit, cukup lah sekadar duit masih ada rupa n sedap mata saya sendiri pandang. Modal pun kecik, byk lg komitmen lain yg ada. Untuk kepala ekor ni pun mana yg mampu sy cuba dptkan,...kalau mmg dh xmampu cari ikut series dh la...kalau itu pun tak mampu mmg sy kirim salam ja la..hehe.... ada setengah org depa punya koleksi & condition level mmg serammmm...hehehe...apa2 pun masing2 dgn cara masing2...hobi ni bukan satu perlumbaan, dan bukan tmpat nk tnjuk sapa bagus sapa tak bagus..terlalu luas utk diperkatakan.... yg penting kita enjoy dgn cara kita sendiri...hehehe. Kalau mana2 pihak yang nk perbetulkan mana2 data yg salah amatlah dialu-alukan....

Monday 24 October 2011

KOLEKSI PERIBADI - RM2.00 SIRI - 8 (REPLACEMENT ZA, ZB & ZC)

Untuk duit RM2 Siri - 8 (Ahmad Don side sign, prefix AA - DF), terdapat 3 prefix wang gantian iaitu ZA, ZB & ZC. Harga untuk replacement ZA & ZC masih di paras mampu milik lg tetapi harga bg replacement ZB mmg mahal, tambah kalau condition EF above... kategori rare dh replacement ZB ni. Alhamdullilah aku berjaya dapatkan replacement ZA, ZB & ZC untuk koleksi peribadi aku sendiri, hehehhe 

 _______________________________________________________________

RM2.00 Siri - 8 (Pandangan Depan)


_______________________________________________________________

RM2.00 Siri - 8 (Replacement ZA & ZC)

ZA 0405141
ZC 0007601
_____________________________________________________________

RM2.00 Replacement ZB

Alhamdullilah akhirnya aku berjaya juga mendapatkan sekeping RM2 replacement ZB. Duit ini dibeli dari seorang rakan collectors. Even condition duit ni jatuh kepada fine sbb ada koyak sikit, tp berbaloi dgn harga dia. Kalau ZB UNC harga cecah 2k....makkkkaihhhhh mana mampu...sapa yg main replacement duit ni adalah satu daripada duit dlm kategori 'perlu dimiliki' la...bg aku fine pun jadi la, janji ada sekeping ZB dlm collection...heheh


_____________________________________________________________

[Duit]Beli[Duit].Blogspot.Com




No comments:

Post a Comment