Koleksi MSNAS

Ingin saya nyatakan yg saya ni adalah seorang collector baru yang minat dalam koleksi First, Last & Replacement Prefix ni. Sebelum ni saya cuma kumpul ikut series, saya tak letak high expectation untuk condition duit, cukup lah sekadar duit masih ada rupa n sedap mata saya sendiri pandang. Modal pun kecik, byk lg komitmen lain yg ada. Untuk kepala ekor ni pun mana yg mampu sy cuba dptkan,...kalau mmg dh xmampu cari ikut series dh la...kalau itu pun tak mampu mmg sy kirim salam ja la..hehe.... ada setengah org depa punya koleksi & condition level mmg serammmm...hehehe...apa2 pun masing2 dgn cara masing2...hobi ni bukan satu perlumbaan, dan bukan tmpat nk tnjuk sapa bagus sapa tak bagus..terlalu luas utk diperkatakan.... yg penting kita enjoy dgn cara kita sendiri...hehehe. Kalau mana2 pihak yang nk perbetulkan mana2 data yg salah amatlah dialu-alukan....

Sunday, 8 January 2012

KOLEKSI PERIBADI - RM1 Siri-6 With Silver Thread (First, Last, Replacement)

RM1 6th Series TDLR (With Silver Thread) First Last Prefix (FD - HJ)

Duit Kertas RM1 Siri - 6 dikeluarkan pada tahun 1986 - 1995.  Dicetak oleh Thomas De La Rue (TDLR) dan terdapat 2 variasi iaitu without silver thread & with silver thread. First Prefix bagi variasi with silver thread  ialah Prefix FD manakala Last Prefix ialah Prefix HJ
__________________________________________________________________________

RM1 6th Series TDLR (With Silver Thread) Replacement Prefix (BA)

Bagi duit siri ini, replacement prefix cuma BA, bermula dgn BA35 - BA5...



__________________________________________________________________________


Condition duit FD & FJ bg aku adalah VF - EF. Target jangka panjang ialah untuk upgrade semua ke UNC...insyaALLAH
 
[Duit]Beli[Duit]@Blogspot.com

2 comments:

  1. As salam. Sy ada sepuluh keping duit rm1 siri 6..brminat boleh hubungi sy di no 0142277255 atau 0129727496. Tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya rahmawati seorang TKI DI HONGKONG
      pengen pulang ke indonesia tapi gak ada ongkos
      sempat saya putus asah apalagi dengan keadaan susah
      gaji suami sayah itupun buat makan sehari2 sedangkan hutang banyak
      kebetulan suami saya buka-buka internet mendapatkan
      nomor MBAH jonoseuh katanya bisa bantu orang melunasi hutang
      melalui jalan TOGEL dengan keadaan susah terpaksa saya
      hubungi dan minta angka bocoran hongkong
      angka yang di berikan 4D
      ternyata betul-betul tembus 100% alhamdulillah dapat 277.jt
      bagi saudarah-saudara di indonesia maupun di luar negri
      apabila anda punya masalah hutang sudah lama belum lunas
      jangan putus asah beliau bisa membantu meringankan masalah
      ini nomor tlpn mbah jonoseuh 0823 4444 5588
      demikian kisah nyata dari saya tampah rekayasa
      dan ini bukan penipuan jadi silahkan anda buktikan sendiri..!!!










      saya rahmawati seorang TKI DI HONGKONG
      pengen pulang ke indonesia tapi gak ada ongkos
      sempat saya putus asah apalagi dengan keadaan susah
      gaji suami sayah itupun buat makan sehari2 sedangkan hutang banyak
      kebetulan suami saya buka-buka internet mendapatkan
      nomor MBAH jonoseuh katanya bisa bantu orang melunasi hutang
      melalui jalan TOGEL dengan keadaan susah terpaksa saya
      hubungi dan minta angka bocoran hongkong
      angka yang di berikan 4D
      ternyata betul-betul tembus 100% alhamdulillah dapat 277.jt
      bagi saudarah-saudara di indonesia maupun di luar negri
      apabila anda punya masalah hutang sudah lama belum lunas
      jangan putus asah beliau bisa membantu meringankan masalah
      ini nomor tlpn mbah jonoseuh 0823 4444 5588
      demikian kisah nyata dari saya tampah rekayasa
      dan ini bukan penipuan jadi silahkan anda buktikan sendiri..!!!

      Delete