Koleksi MSNAS

Ingin saya nyatakan yg saya ni adalah seorang collector baru yang minat dalam koleksi First, Last & Replacement Prefix ni. Sebelum ni saya cuma kumpul ikut series, saya tak letak high expectation untuk condition duit, cukup lah sekadar duit masih ada rupa n sedap mata saya sendiri pandang. Modal pun kecik, byk lg komitmen lain yg ada. Untuk kepala ekor ni pun mana yg mampu sy cuba dptkan,...kalau mmg dh xmampu cari ikut series dh la...kalau itu pun tak mampu mmg sy kirim salam ja la..hehe.... ada setengah org depa punya koleksi & condition level mmg serammmm...hehehe...apa2 pun masing2 dgn cara masing2...hobi ni bukan satu perlumbaan, dan bukan tmpat nk tnjuk sapa bagus sapa tak bagus..terlalu luas utk diperkatakan.... yg penting kita enjoy dgn cara kita sendiri...hehehe. Kalau mana2 pihak yang nk perbetulkan mana2 data yg salah amatlah dialu-alukan....

Sunday 27 November 2011

KOLEKSI SYILING MALAYSIA - 20 SEN (COMPLETE - PRODUCTION YEARS)

Salah satu daripada minat aku ialah mengumpul duit syiling mengikut tahun keluaran. Duit syiling malaysia mula dicetak sejak tahun 1967 hingga sekarang. Namun ada juga pada tahun2 tertentu duit syiling tak dikeluarkan.  Aku  just ada 1 set koleksi duit syiling 20 sen mengikut tahun. Just untuk koleksi peribadi..heheheh. Dalam koleksi aku ni xda la duit2 error mcm extra dot. Just ikut tahun keluaran biasa saja...
________________________________________________________________

Info Duit Syiling 20 Sen

 

 ________________________________________________________________

Koleksi Duit Syiling 20 Sen Mengikut Tahun Pengeluaran



________________________________________________________________

[Duit] Beli [Duit].Blogspot.Com

6 comments:

  1. tanya sikit..mane nk dapat album syiling mcm ko ni

    ReplyDelete
  2. Bro Mohd Hanif
    Boleh cari kt Uptown Banknotes dlm FB....album coins brand Mario...cuba tnya tgk

    ReplyDelete
  3. Saya ada syiling:
    Nederlandsch indie tahun 1945
    Indonesia tahun 1951, 1958, 1973
    Hongkong tahun 1960
    U.S.A tahun 1972
    Arab tahun 1408h/1987
    Singapore tahun 1985
    Malaysia tahun 1992

    Minat Email ke: koinkuno0202@gmail.com

    ReplyDelete
  4. 20sen 1973 saya ada ada 1keping

    ReplyDelete