Koleksi MSNAS

Ingin saya nyatakan yg saya ni adalah seorang collector baru yang minat dalam koleksi First, Last & Replacement Prefix ni. Sebelum ni saya cuma kumpul ikut series, saya tak letak high expectation untuk condition duit, cukup lah sekadar duit masih ada rupa n sedap mata saya sendiri pandang. Modal pun kecik, byk lg komitmen lain yg ada. Untuk kepala ekor ni pun mana yg mampu sy cuba dptkan,...kalau mmg dh xmampu cari ikut series dh la...kalau itu pun tak mampu mmg sy kirim salam ja la..hehe.... ada setengah org depa punya koleksi & condition level mmg serammmm...hehehe...apa2 pun masing2 dgn cara masing2...hobi ni bukan satu perlumbaan, dan bukan tmpat nk tnjuk sapa bagus sapa tak bagus..terlalu luas utk diperkatakan.... yg penting kita enjoy dgn cara kita sendiri...hehehe. Kalau mana2 pihak yang nk perbetulkan mana2 data yg salah amatlah dialu-alukan....

Wednesday 21 December 2011

SYILING 10 SEN 1971

 Alhamdulillah, berjaya juga mendapatkan sekeping duit syiling 10 sen tahun 1971. kepada yg taktau pasal duit ni, ni nk habaq bagi...dalam2 byk2 syiling sekupang (10 sen), duit 1971 la yg paling sedikit cetakan dia...cetakan cuma 32236....even kalau compare dgn duit2 syiling malaysia yang lain (seduit, limaduit, 2 kupang, 5 kupang, seringgit),...duit ni la pengeluaran dia paleng sikit skali...pasai apa duit ni paling sikit, aku ada dengar beberapa versi cerita...buat masa skang ni xdapat nk share lg..so tgk la dulu duit ni..dapat dgn harga yg berpatutan daripada seorg kawan collectors gak.




kepada kawan2 yg bukan collectors yg ada duit ni dalam tabung or simpanan & rasa nk jual, boleh la cari collectors mcm aku ni. ramai lg collectors2 di luar sana yg mmg berminat nk dapatkan duit syiling 10 sen 1971...harga mmg boleh kata masyuk la....duit sekupang ja pon.hehe


Boleh refer koleksi duit 10 sen lengkap mengikut tahun pengeluaran di sini


______________________________________________________


[Duit] Beli [Duit].Blogspot.Com

No comments:

Post a Comment